Sunday, January 4, 2015

Kedvencek

Ahogy olvasgattam más blogokat, rájöttem, hogy én nem írtam azokról a könyvekről összesítést, amik a múlt évben a legjobban tetszettek nekem. Ahogy a listámat nézem, könnyebb lenne írnom azokról, amik nem tetszettek. Rövidebb lenne a lista szerencsére J. Ha olvasási sorrendben haladnék, először is azzal a két könyvvel kezdeném, amit még egy éve karácsonykor kezdtem el, de csak januárban fejeztem be.

Máraitól Az igazi és Judit és az utóhang – ahogy azt az akkori beszámolómban is írtam, nagyon mély hatással volt rám. A Nincs mit irigyelnünk a világtól(tól) szintén azt kaptam, amit vártam. Szerintem ha több könyv létezne erről az országról, azokat is mind elolvasnám, hiszen olyan kevés információt lehet róluk megtudni, és mindig nagyon érdekelt. Most pedig majd jöhet az Interview című film (amit maga a könyv írónője – Barbara Demick – is kommentált), amitől kicsit félek ne hogy csak a felhajtás legyen nagy körülötte és maga a film nem. De majd meglátjuk.

Számomra az év talán legnagyobb felfedezése Zola, és A Patkányfogó. Annak ellenére, hogy nem ez volt az első olvasmányom Zolától, mégis ez hatott rám annyira, hogy elhatároztam a teljes Rougon Macquart sorozatot elolvassam tőle (persze, ha meg tudom őket szerezni).

Megemlíteném még Markus Zusak Könyvtolvaját, és Stephen King 11.22.63 című könyvét. Azért sorolom őket össze, mert mindketten kortársak, és mindketten nagyobb visszhangnak örvendnek mint mások. A könyvtolvajba a film után szerettem bele, King pedig mint már többször mondtam a „guilty pleasure”-öm (meg talán még Robin Cook). Persze mindkettő kiemelkedően jó könyv volt.  

Az éven ismerkedtem meg Nabokov írásával is, ami rögtön megnyert magának. Lolitával kezdtem, és annyira tetszett az, ahogyan ír, hogy az éven is biztos beiktatok tőle valamit újra.


Ezek voltak azok, melyekről mindenképp szót kívántam ejteni, de persze megemlíthetném még Steinbecktől Az egerek és embereket, a Dorian Grey arcképét , vagy Camus A bukás című művét, ami meglepően nagy gondolatokat tartalmaz (nem gondoltam volna). 

No comments:

Post a Comment