Tuesday, March 31, 2015

Nem szeretem a tavaszt - március

Márciusom elég Zolásan zajlott. Sokáig azt hittem más könyvet nem is veszek, de az Alexandra a hónap végén megint akciózott online. Szóval vettem 2 Zolát, de mégis csak 1 lépéssel jutottam közelebb a 20 darabos teljes szériához J. Ez annak köszönhető, hogy a francia-magyar-angol címek különböznek, és összezavarnak. Így hát én abban a naiv tudatban, hogy egy olyan könyvet veszek meg, ami még nincs meg, megvettem a The Kill-t, Oxford Classic kiadásban. Amikor hazaértem, ráeszméltem, hogy ennek a magyar megfelelője A hajsza, és arra már tavaly nyáron ráakadtam egy kacatvásáron. Hát nem baj, egy igazi gyűjtőnek több példánya is van egy könyvből J. A másik könyvre egy antikváriumban akadtam rá., ahová csak azért mentem be, mert még volt kis időm egy találka előtt. Amikor rákérdeztem van-e valami Zolájuk, elém raktak szó szerint egy ládával J. Nagyon szép kiadások is voltak köztük, de sajna elég koszosak. Így csak egyet vettem meg, aminek a kinézete teljesen jó volt, A kegyelmes urat.

S mint már említettem, hónap végén még az Alexandra is akciózott, így még 2 könyv landolt végül a kosaramban. 2 életrajz-szerűség. Egyik Paul Auster Máról holnapra, a másik Vladimir Nabakov Szólj, emlékezet! című története. Mivel a Stephen King életrajzot - amit most olvasok - is nagyon élvezem, ezért remélem ezek is lesznek ilyen jó beszámolók arról, hogyan váltak íróvá, vagy mi befolyásolta őket.

7 comments:

  1. Csatlakozom a Zola-hónaphoz, bár én nem vettem, hanem olvasom. Igen, a Germinalt. Kicsit lassan indultunk - de ez nem Zola hibája -, de eddig csak pozitívan nyilatkozhatom a Germinalról.
    (A The Kill borítóján egy impresszionista festmény van, de nem jut eszembe kitől és mi (a tavalyi naptáromról emlékszem rá).)
    A Szólj, emlékezet! nekem is megvan és biztosan jó lesz. Frances Mayes írta az Édes élet Itáliában c. könyvében, hogy ez az egyik kedvence és idéz is belőle.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Úú, elkezdted?? Én a Nana-t olvasom. A Germinált muszáj megvennem magyarul, nem merek inkább belekezdeni angolul...Pedig szívesen olvastam volna egyszerre veled, hogy aztán jól kibeszéljük! :)
      Nem tudom melyik festmény van a Kill borítóján, de ezeken a Zola Oxford Classic kiadásokon ilyenek vannak mindig.
      A 2 életrajzira kíváncsi vagyok én is, és Nabakov jól ír, úgyhogy az a rész adott lesz, szerintem.

      Delete
    2. Igen, mert imádott Zolánknak holnap lesz a születésnapja, de így csúszik az ünnepi bejegyzés pár napot.
      Oké, majd kitárgyaljuk ;), tudod, nem lövöm le a poénokat.
      Majd ha nem gondolkodom rajta, eszembe jut, melyik festmény.
      Most láttam, hogy az Alexandrában online akciós Nabokovtól a Nevetés a sötétben (900 Ft körül van), amit két éve olvastam és hú! Nem rábeszélni akarlak, csak gondoltam, szólok :).

      Delete
    3. Köszi, h szóltál! Mindig érdekelnek az akciós könyvek :) Bolti, vagy online akció?

      Delete
    4. Szívesen :). A Nevetés a sötétben csak online van és van. Most filmkönyves akciójuk van, sok könyvet boltban is megvehetsz, de egy részüket csak online. Meg Tarandusos akciójuk is van, ezt a Bookline-on is láttam (akkor a Libriben is kell, hogy legyen), több könyvük 990-ért vagy 1990 Ft.ért van (köztük a három Kosztolányi 1990 Ft/db-ért).

      Delete
    5. Igen, közben megtaláltam, és meg is rendeltem azt is meg egy másikat is (Kisdarázs - arról egy másik blogon olvastam, és mivel csak 840Ft, azt is megrendeltem). Akkor mindjárt szétnézek Bookline-on is.
      Tegnap a Libriben a kezembe vettem az Öltések közt az időt... Jó nagy könyv :) Lehet könyvfesztiválon megveszem... Még addig meggondolom :)

      Delete
    6. A Kisdarázst is láttam, azon még gondolkodom.
      Az bizony :), én meg lehet, addigra elolvasom, de nem ígérem biztosra.

      Delete