Saturday, March 21, 2015

Innál egy kávét? Szavalj el egy verset érte! :)

A költészet világnapja alkalmából, 24 ország csatlakozott egy kezdeményezéshez, miszerint, az aznapi kávéért, csak egy verssel, vagy idézettel elegendő fizetni. Idén, Magyarország is részese a mozgalomnak, és 10 kávéházban fogadják el a verset – ami lehet híres költemény vagy saját szerzemény – fizetőeszközként. A kezdeményezés kitalálói, ezzel próbálják felhívni a figyelmet, hogy vannak dolgok, amik pénzzel nem értékelhetőek – mint a költészet.

Az iniciatíváról most nem is akarok többet írni, remek ötletnek találom (sőt én még régebben olvastam az egyik budapesti kávéházról, hogy náluk bármikor fizethetnek verssel), én nem tartózkodom ma Budapesten, de aki teheti próbálja ki és mondja meg milyen volt J.


A csatlakozó kávéházak listáját, és bővebb információkat itt találtok. Hajrá!

2 comments:

  1. De jó, hogy vannak ilyen kezdeményezések! Hogy vannak még, akik fontosnak tartják a költészetet, mert könyves bloggereknél is olvastam olyat, hogy nem érdekli a költészet :S.
    Ha pesti lennék, tegnap biztos elmentem volna valamelyik helyre.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igen, ebből most én is kimaradtam mert pont hazautaztam :). Pedig kváncsi lettem volna ez pontosan hogyan működik :)

      Delete