Sunday, November 9, 2014

Őszi hangulat bejegyzés

Tegnap kicsit szomorkás voltam, úgyhogy elmentem a könyvesboltba este. Szerintem ott voltam vagy 1,5 órát, nézelődtem, olvasgattam.  Van pár jó könyv amit megvennék. Persze vannak azok, amiket tuti megveszek, csak most még nem égetik annyira a talpamat, és vannak olyanok, amik csak olyan szép kiadásban vannak. Például a Prozac nation. Kiadták most magyarul, vagyis lehet csak újranyomták, nem tudom, de olyan jó kis borítója van, hogy simán megvenném. Sajnos elrontottam azzal, hogy a filmet megnéztem néhány éve és nem volt nagy szám. Persze akkor nem is tudtam róla, hogy az egy köny adaptáció. Vagy csak nem érdekelt. Most meg a könyvtől ódzkodok kicsit, hogy az sem lesz túl érdekes. A másik témához kapcsolódó könyv az újrakiadott Plath-féle üvegbura. Na annak a borítója elég szar, de a lapjai.. Pont, mint a Prozac nationnek… Nem azok a nehéz, klórozott fehér lapok (valamiért nem szeretem őket, még füzetekben sem), hanem az újrahasznosított, vékony, szürkebeütésű lapocskák. Már csak ezek miatt is szívesen megvenném az új üvegburát J. Úgylátszik az Európa beújított. Vagy csak így olcsóbb nekik. De nem baj, felőlem jöhet.



Milyen béna már amikor megvan már évek óta egy-egy könyved, már el is olvastad, akár nem is egyszer, a lapjai mozdulnak, a dereka be van törve, aztán valamelyik kiadó úgy dönt kiadja újra. Szebben. Most mit csinálsz? Nem nagyon szokott érdekelni, de például az új Máraik nagyon szépek. Ott én financiális okok miatt, direkt visszakerestem helyeket ahol még kapható volt a régi egyben Az igazi... Judit és az utóhang. Mert az új kiadásban ez 2 könyv, és drágább lett volna. Bármilyen szép is. Az üvegbura pont rossz példa mert ott a borító nem tetszik, inkább csak a lapok, de nagyon sok könyv éli meg az újranyomtatást, néhány pedig már lassan az antikváriumokban sem kapható (pl. Zola – erre is tegnap figyeltem fel, mert szétnéztem használt könyvek között is).

A két könyv pedig, amit mindenképp előbb-utóbb megveszek az a Scott és Amundsen nyilvánvalóan, és Máraitól az Eszter hagyatéka. Az utóbbit máris majdnem megvettem, de aztán gondoltam nem lesz késő még pár hét múlva sem. Talán pont jó olvasmány lesz az utazásomra. Nem nehéz könyv, vékonyka (nehézségét fizikai értelemben értem). Ezt még átgondolom azért J. A megfelelőt kell vinnem minden szempontból.

Fúú, hirtelen annyi minden eszembe jutott, de ez nem az a poszt. Most ennyi elég lesz, majd hónap végén megpróbálom jobban összefoglalni a dolgokat. 

No comments:

Post a Comment