Friday, June 5, 2015

A legolvasottabb amerikai városok

5. alkalommal állították össze Amerika legolvasottabb városait, az Amazon.com listája alapján. A lista, könyv, magazin és újság eladásokból jött ki, egyaránt papír és elektronikus formákat belevonva. Az összegzés 2014 áprilisától, 2015 áprilisáig létrejött amazon rendelésekből indult ki (per capita) olyan városokból, amiknek több mint 500 ezer lakosa van.

Amerika legolvasottabb városa címét ismét Seattle nyerte el, úgyhogy ha valaki kávéra és könyvre vágyik, oda költözzön. Persze sokat esik ott, és mi más lehetne egy jó kis alternatíva esős napokra, mint a könyv :)?

A top 20 város:                                      
1. Seattle, WA
2. Portland, OR
3. Las Vegas, NV
4. Tucson, AZ
5. Washington, D.C.
6. Austin, TX
7. San Francisco, CA
8. Albuquerque, NM
9. Denver, CO
10. Louisville, KY
11. Charlotte, NC
12. Baltimore, MD
13. San Diego, CA
14. Houston, TX
15. Indianapolis, IN
16. San Jose, CA
17. Jacksonville, FL
18. San Antonio, TX
19. Nashville, TN
20. Chicago, IL

Az amazon egy kicsit mélyebbre is ásott, és ezeket az infókat lehetett levonni, az emberek olvasási szokásaiból:

  • Seattle (ami egyébként az Amazon főhadiszállása) nemcsak hogy a legtöbb könyvet rendelte, de a legtöbb Kindle verziót is, a legtöbb magazint és újságot.
  • Washington D.C. lakosai, előnyben részesítik a nyomtatott, papírformájú könyveket, megelőzve ezekkel még Seattle-t is, amelyiknek a lakosai viszont a legtöbb könyvet vásárolják.
  • California és Texas az olvasóké, ugyanis 3-3 városukkal kerültek be az első 20-ba :).
  • Las Vegas a szerelmeseké, ugyanis az ottani lakosok rendelték a legtöbb romantikus könyvet. (inkább az igénytelenekének nevezném, de whatever, végülis ”What happens in Vegas stays n Vegas” :)).
  • 20-ból, 7 városban, Gillian Flynn Gone Girl-je volt a legtöbbet rendelt könyv. A városok a következők: Houston, Austin, Charlotte, Tucson, Louisville, Albuquerque és Baltimore.


Azt hiszem ezt a listát már tavaly is láttam, és körülbelül ezekre a városokra emlékszem akkorról is. De lehet az más lista volt. Meg szerintem, azért ha kisebb városokat vennének figyelembe, egész más adatokat kapnának. Jó kis lista ez, persze az amerikai hemzseghetnek a lehetőséget között hogyan és hol vásárolják meg a könyveiket :).  Az amazonon mindig vannak akciók is, meg talán alapból is kicsit olcsóbbak.  És fel a kezeket, aki már rendelt könyvet amazonról (én!) :). Persze kizárólag  papírformájút! És milyen szívesen összeállítanám a listát az Amazonnak. Még több statisztika érdekelne :).

4 comments:

  1. Lehet, csak nekem furcsa, de valamiért azt gondoltam, maikor még nem láttam a listát, hogy New York meg Los Angeles biztosan rajta lesz a listán és mégsem. Jó és érdekes ez a statisztika, kíváncsi lennék, hogy nézne ki a magyar változat, ha valamelyik nagy webáruház is csinálna egy ilyet. (De szerintem őket annál is jobban lefoglalja a többiekkel folytatott versengés.) Az én kezem lent marad, mert még nem rendeltem soha semmit az Amazonról, de azért szoktam nézegetni a honlapjukat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hát a statisztikára még mélyebben én is nagyon kiváncsi lennék.. Adják ide az adatokat, és összeállítom :) Most már egy ideje én sem rendeltem könyvet az Amazonról, mert amit itthon nem tudok megvenni, már egyszerűbb a Bookdepository-ról rendelni, mert ingyen szállít..

      Delete
  2. Én is azt hittem, hogy egy ilyen listán az első két helyet New York és Los Angeles foglalná el, meglepő, hogy még csak fel sem kerültek. Hogy Seattle miért olyan népszerű, azt teljesen megértem, oda én is szeretnék egyszer eljutni, az az egyik kedvenc amerikai városom. Úgy látszik, másoknak is.
    Most belegondoltam, hogy az általam olvasott, amerikai helyszínen játszódó könyvekben mely városok fordultak elő a leggyakrabban, de csak néhány ugrik be, azok is inkább kisvárosok, vagy nem olyan népszerű nagyobbak. Érdekes, hogy a helyszínt csak ritkán jegyzem meg, általában csak akkor, ha valamiért különleges, vagy kifejezetten jelentősége van a történet szempontjából.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igen, sem NY sem LA... És Chicago is majdnem lemaradt... Néztem a 2013-as listát, na akkor min. 100 ezer lakosú városokat néztek, és teljesen más volt az eredmény... Pl.Seattle éppen hogy bekerült az első 10-be... Ott jobban feltűntek azok a tipikus egyetemi városok..
      És sok könyv, a helyszínt nem árulja el... Csak úgy elképzeled a kisvároskát, ahol játszódik, de nem tudod melyik az...

      Delete