Sunday, May 31, 2015

Azért sok minden miatt még így is szeretni fogom májust

Május egészen Zolásan zajlott. Sikerült megvennem a Hölgyek örömét, a Párizs gyomrát és a The fortune of the Rougons. Ezzel befejeztem az összes elérhető új kiadású Zola könyv beszerzését. Vége. Ennyi. Elfogytak. Nem tudom, mihez kezdek a hiányzó hattal a Rougon-Macquart sorozatból, de azzal vigasztalódom, hogy mire a meglévő 14-et elolvasom, addigra kiadják újra valamelyiket legalább angolul. A hiányzókkal még antikváriumban sem találkoztam eddig, de lehet majd valahol feltűnnek…

Átvétel napján már el is kezdtem a Hölgyek örömét, és az első két lassabb fejezet átrágása után úgy vártam tovább olvasni, mintha valami Stephen King lenne J.


Május végére befutott a névnapi könyvem is. Igen, ez vicces, mert akik ismernek, azok tudják, hogy nem májusban van a névnapom. Sőt! J De nem baj, most rendeltük meg bookdepository-ról, már régen a listámon van, amerikából is csak azért nem hoztam el, mert nem volt meg nekik ez a szép könyves borító. Szóval még jött a Stoner John Williamstől.

12 comments:

  1. Szép kupac :), nálam meg spanyolosan telt a hónap. A Rougonék szerencséje belső borítóján nincs feltüntetve, kinek a festménye van a borítón?
    Csak csendben jegyzem meg, hogy a Könyvmolyképző Kiadónál online most akciós a Germinal (ha még nincs meg).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaaj, köszi, hogy szóltál! Megvan a Germinal,de angolul, és amit meg lehet venni magyarul, azt megveszem inkább úgy. Szerintem meg is rendelem. Kár, h a Hölgyek örömével nem vártam :).
      A kép pedig Bazille: Family reunion részlet. :)

      Delete
    2. Szívesen, én meg a képet köszönöm :). A Libri-Bookline antikváriumokban online láttam nemrég pár régi Európás kiadású Zolát. nem emlékszem a címekre, de darabja max. 1400-1500 Ft körül volt.

      Delete
    3. Tegnap meg is rendeltem a Germinalt. :) Én szerintem a bookline-os verziókat megnéztem és ott nem láttam a hiányzókat. Nem baj, majd felbukkanak valahol. :)

      Delete
    4. Jól tetted :). Rosszul emlékeztem, mert jóval olcsóbban vannak. Most néztem meg a Librinél: A kegyelmes úr 700 Ft (online jön 5% belőle + a törzsvásárlói kedvezményed, ha van) és az Igazság van 800-ért.

      Delete
    5. Köszi a csekkolást :). Igen a kegyelmes úr megvan, az Igazság-ot meg nem is tudom melyik lehet, szerintem ilyen című nincs a Rougon-Macquart sorozatban... De hát meg sem lepődök, a sok-félére fordított címekben már elveszek (már említettem h egyik könyvből 2 van, mert nem tudtam h az meg van nekem, mert 2 különböző címe volt, igaz magyarul-angolul).

      Delete
    6. Szívesen :). Megnéztem az Igazság fülszövegét, és az egy másik, négyrészes (Evangélium) sorozat egyik kötete, úgyhogy jól tudtad, hogy nem a Rougon-Macquartok egyike :) Nem is csoda, ha belegabalyodsz, mert ha magyarul beszerezhető lenne az egész RM sorozat, nem is lenne baj.

      Delete
    7. Van neki egy olyan városos-című sorozata is azt hiszem. Majd azokra is sort kerítek :) Arra már inkább nem is gondolok hogyan szerzem majd be :)

      Delete
    8. Tényleg, most, hogy mondod, rémlik egy Rómás könyve is, hogy valahol régebben láttam a neten.
      Remélem, azért sikerül begyűjtened :). Kár, hogy Zolára nem harapnak a kiadók :S.

      Delete
    9. Igen, igen Róma is van, én Lourdesre emlékeztem :)

      Pont ma olvastam Stephen Kinggel egy interjút, ahol megkérdezték tőle melyik 3 írót hívna meg egy vacsora-partira. És Zolát nevezte meg elsőnek (Thomas Hardy és Flannery O Connor mellett). Hangoztathatná még 1-2 helyen, csinálhatna neki egy kis reklámot, és rögtön ráharapnának az újrakiadására a kiadók :)

      Delete
    10. Igen, igen és itthon is emlegethetné valamelyik író, de a nálunk sztárszerzőknek kikiáltott emberkék szerintem - de ne legyen igazam - nemigen olvastak még Zolát :S.

      Delete