Saturday, February 7, 2015

Werk akadémia nyitott napja

Ezzel az írással kábé 1 hetes késében vagyok, meg még sok mással is…

A Werk Akadémia, saját reklám céljából egy nyitott napot tartott múlt csütörtökön, amelyen, többek között este irodalmi témával várták az érdeklődőket, és amelyre én is ellátogattam. Témaként a mai kortárs magyar irodalom szolgált, (ahogyan a beszélgetést vezető műsorvezető nevezte: mennyire szexi és cool – mert ugye a menő már nem elég jó szó…)


A vendég csokor elég érdekes volt, jól összeválogatták az irodalom különböző ágának képviselőit, így köztük volt Szécsi Noémi írónő, Kötter Tamás író, Kormos Kevin videóblogger (btw – mi ez a nagy harsona körülötte?), Sárközi Bence (Libri kiadó vezetője) és Valuska László (könyves blog szerkesztője).

Érdekes személyisége, nagy nevek, jó képviselők, de valahogy, ahogy most próbálok visszagondolni, hogy mi nagyot mondtak, nem jut semmi eszembe. Pedig tartott kb. 1 óráig a beszélgetés. Mert csak beszéltek, de semmi érdemire nem jutottak. Azért mégis megpróbálom összefoglalni.

Az állandóan emlegetett magyar irodalom válsága most is elhangzott, ahogy az állami támogatás hiánya is – hmm, erről már mind hallottunk. Említették, hogy a mai világban egy írónak nem elég írnia, hanem valami mással is foglalkoznia kell és azt is elfogadható színvonalon kell csinálnia. Az a Kevin (akiről én előtte kb. pár nappal hallottam először, akkor is egy sor erejéig, de ahogy most utána néztem nem sokból maradtam ki) értelmesebben beszélt, mint ahogy kinézete sugározta, de azért nem mondott semmit.  Mármint ezzel azt akarom mondani, hogy szépen beszélt, de sajnos mély tudása ebben a témában nem volt (viszont megértem a rendezők választását – így legalább diverzifikusabb volt a csomag).


Elmondták mennyire kritikus az első 3 hónap egy új könyv kiadásánál. Addig tud még vele kezdeni valamit a kiadó. Később már nem (ezzel a promóciókra gondolni). Fontos, hogy egy szerző valahogy felhívja magára a figyelmet, vagy úgy hogy kiépít magának egy karaktert (példa erre egy holland író – akinek azt hittem, hogy leírtam a nevét, de mikor utána kerestem semmit nem találtam – ő, miután megunta, hogy az újságírók mindig megkérdezik tőle ugyanazt, minden alkalommal, egy más történettel szolgált válaszul), vagy valamilyen „zajt” kelt maga körül, ami közüggyé válhat (pl. Grisham és az Amazon). Még talán annyit, hogy a jelenlevők szerint, nők alkotják az olvasóközönség gerincét.

Akartam pár szót írni a közönségről is, de inkább most visszafogom magam J. Az est összességében jó volt, tetszett. Igényesen volt elkészítve a terem, a háttérben az „utazóolvasó” képei futottak, az asztalon víz és aranyos könyvjelző. A falakra nyitott könyvek voltak akasztva, nagyon hangulatos volt. Jól megcsinálták a szervezők, a beszélgetés után még Karafiáth Orsolya lépett fel, de azt már nem vártam meg, de biztosan az is jó volt. 

No comments:

Post a Comment