Wednesday, February 4, 2015

Sok év után előkerült, és kiadják a Ne bántsátok a feketerigót folytatását!

Sok év hallgatás, és kevés aktivitás után kiadják a Pulitzer-díjas írónő, Harper Lee To kill a mockingbird (Ne bántsátok a feketerigót) könyve folytatását, Go set a Watchman címen. Persze ezt sem úgy kell elképzelni, hogy a 88 éves írónő úgy döntött ír mégegy könyvet ennyi év után. A könyv valójában hamarabb kész volt mint az első, benne a főszereplő Scout felnőtt nőként hazautazik New Yorkból  Alabamába, hogy meglátogassa apját. A kiadónak akkor, megtetszettek a nő gyerekkori „visszaemlékezései” (flashback), és megkérte az írónőt, írja inkább meg a gyerekkori Scout élményeit. Mivel Lee akkoriban először írt, azt tette, amit mondtak neki, és megírta a Ne bántsátok a feketerigót, az eredeti „tekercs” pedig sohasem került elő.

A könyvet 2 millió példányszámban adják ki első körben, Amerikában (húú, de jó lenne belőle beszerezni egy első kiadást :)).

Nagyon érdekes, hiszen Lee mindig arról volt híres, hogy a To kill a mockingbird az egyetlen írása, soha nem írt többet. Mondjuk ez igaz is, mert előtte írta a másikat. Habár azt nem értem a kiadónak miért nem jutott az első sikere után újra elővenni a második részt. Furcsa lesz úgy emlegetni ezt a könyvet mint egy folytatás/vagy sorozatot. Érdekesmód Lee csak emléket akart hagyni a történelemben egy déli kisváros életéről, nem voltak különösebb írói ambíciói. Évek óta alig beszélt a médiában, és nem is valószínű, hogy túl nagy reklámot csinálna a könyvnek. Szerintem erre nem is lesz szüksége, a könyv önmagának már egy reklám.

Kiváncsi vagyok Magyarorszáron mikor jön, vagy jön-e. És hogy kiadják –e hozzá újkötésben a Ne bántsátok a feketerigót is, mint ahogy szokták. Mondjuk nem tudom itt hogy néz ki a könyv, nekem Amerikából van meg az enyém. Nem is nagyon láttam a boltban. Mondjuk nyilvánvaló okokból nem is kerestem. Mindenestre mindegy milyen nyelven, de várom! 

4 comments:

  1. Itthon legutóbb a Geopen adta ki és így néz ki: http://www.geopen.hu/ne-bantsatok-a-feketerigot-1324.html
    Nagyon régóta kíváncsi vagyok rá, úgyhogy lassan ideje lesz beszereznem és remélem, a Geopent is érdekelni fogja a folytatás és kiadja.

    ReplyDelete
  2. És milyen olcsó! Lehet kezd kifutnni... Pedig ilyenkor szoktak nekik új felhajtást indítani. Július 14.-ig van időd elolvasni, a folytatást csak akkor adják ki Amerikában :)

    ReplyDelete
  3. Igen, remélem, az is marad még, mert akkor majd beszerzem :). Nem biztos, hogy kifutóban van, mert a honlapjuk szerint 2011-ben adták ki és utána még kétszer :). Jó látni, hogy az ilyen (igazi) könyvekre is van kereslet.
    Szerintem nálunk leghamarabb jövőre jelenhet meg.

    ReplyDelete
  4. És még a borítója is szép. Nekem tetszik :)
    Igen, én is azt gondolom, hogy év vége vagy jövő év a legesélyesebb, ha kiadják magyarul.

    ReplyDelete