Wednesday, June 19, 2013

A regényes életek könyvsorozatról általában

Nem voltak rosszak, sőt néhány kifejezetten szórakoztató olvasmány volt a metróra, villamosra. De körülbelül ennyi. Főleg, ezek a számomra kevésbé ismert festők életei voltak már nagyobb szenvedés olvasni. És valóban nem sok mindenre emlékszem azokból. Mondjuk, az is igaz, hogy az utolsó hármat, már teljes egészében villamoson olvastam, nem pedig a metrón mint azelőtt. Lehet az is kizökkenttetett a kerékvágásomból. Ha mégis választanom kéne, melyik könyv volt a legérdekesebb én Van Gogh-ra szavaznék. Abban a kötetben zajlottak bőven az események, nem voltak unalmasak a sorai. Aztán Cézanne élete volt még egész érdekes, de mint már korábban írtam, neki sokat tett hozzá Zola, akinek az életét jelentősmértékben belekomponálták a festő életrajzába, és körülbelül a könyv feléjéig azt mondanám a kettejük életrajza volt. Ez persze még mindig nem elég ahhoz, hogy ne akarnék elolvasni egy Zola életrajzot, persze ha léptezik ilyen.

Amit még hozzátennék a kiadáshoz, az annyi lenne, hogy nagyon örültem ennek a sorozatnak (ez is Kossuth kiadó), viszont azt még mindig nem értem, miért írták a könyvek általános tartalmába, hogy „festőgéniuszok a szereplői az új regénysorozat első köteteinek”, amit – mint most nézem – Cézanne-tól átírták „első nyolc kötetének”. Érdekes. Szóval amit mondani akartam ezzel, hogy az eredeti szöveg azt sugallja, hogy folyatása következnék az életrajzos sorozatnak. Írtam is én anno a kiadónak, hogy mi a pálya, valóban így lesz-e, de s**rtak válaszolni. Sajnos így a kiadó vesztett nálam néhány pontot, pedig valóban szeretem a könyvsorozatait (a térképek még mindig a kedvenceim). De az is lehet, hogy rájöttek, hogy nem lesz több kiadás és azért változtatták át a fülszöveget. Azért egy emailt írhattak volna, hogy bocs, nem túl kelendőek ezért mégsem tervezzük a folytatást. Na mindegy.


Azért várnám a további kiadást, mondjuk híres tudósok, vagy híres írók életéről. 

1 comment:

  1. ... hát igen... és ugye hiányoznak az ismertebb festok életei. Mert engem érdekelne Tiziano, Caravaggio, és Michelangelo is.

    ReplyDelete