Sunday, December 30, 2012

Könyvlista 2013-ra

     Az éven úgy döntöttem készítek egy olvasás listát magamnak. Tudom sok helyen vannak ezek a hivatalos versenyek, meg mindenféle csoportosan listát felállítók, de én inkább csak magamnak állítok listát és meglátjuk mi lesz belőle. Szerintem ha 10 könyvet felteszek a listámra, azzal a jövő éven megbirkózok. Eddig durván kb. egy hónap alatt olvastam el egy könyvet csak az alatt az idő alatt, amíg otthonról beértem munkába és vissza a metrón. Az út körülbelül 40-45 perc a szerencsémtől függően, ebből a metró kb. 20 perc. Mivel hogy januártól, új munkahelyem lesz, ahová csak egy 20 perces villamosút visz, nem tudom fogom-e tudni tartani ugyanazt a tempót, de meglátjuk. Persze az ún. „metrós” könyveimen kívül általában olvastam egyet párhuzamban is, ami mondjuk lassabban haladt, de azért ment. Olyanokból nem olvastam el az éven csak vagy 2-3 darabot, ha jól emlékszem. Mert főleg nyáron tudok jókat olvasni kint a napocskán napozva. Van pár könyvecském bezsákolva már, amit minél előbb el szeretnék olvasni, vannak a régiek is, amiket még nem tudtam elolvasni, és szerintem még lesznek is amit év közben fogok felfedezni. Ennek értelmében felállítom a listámat, olyan szerrel, hogy „ezeket jó lenne elolvasni” de természetesen nem fogom ezekhez kötni magam, ha év közben mást szeretnék minél előbb elolvasni. Ezek tehát a saját szabályaim, ehhez tartom majd magam :)
     Még annyi, hogy nem tudom mi fog még a jövő éven történni, legalábbis, amin ezen az éven keresztülmentem, annak az emlékeit az épp aktuálisan olvasott könyveimben találhatók… Érdekes a kezembe venni egy könyvet, amiről pontosan tudom mi ment végbe a fejemben és mikor amikor azt olvastam. Vagy találok benne valami jegyzetet, vagy csak magát a könyvet asszociálom vele. Ezzel magyarázom a havi 1-2 bejegyzést is erre és a másik blogomra is. Le kellett foglalnom magam a gondolkodástól. Úgyhogy könyvekre fel a jövő évben is, és ha minden jól megy majd tartok összefoglalót is. Felteszem a listát a könyvlista fülre is, és ott majd folyamatosan aktualizálom a folyamatot. A sorrend nem meghatározott, a számok nem jelentik a sorrendet, csak mennyiség-meghatározás szerepét töltik be. 

 1. André Salmon: Modigliani élete
 2. Henri Perruchot: Cézanne élete
 3. Henri Perruchot: Seurat élete
 4. Henri Perruchot: Toulouse-Lautrec élete
 5. Sylvia Nasar: Egy csodálatos elme
 6. Paula McLain: A párizsi feleség
 7. Guy de Maupassant: Egy asszony élete
 8. John Steinbeck: East of Eden
 9. Orwell: 1984
10. Stephen King: 11/22/63

1 comment: