Tuesday, January 1, 2013

Kívánságok avagy ima az Új Évre


Szilveszter estéjén a kezembe került Kempis Tamás: Krisztus követése című könyvecskéje. Tudom, nem egy szilveszteri könnyed olvasmányocska, sőt talán sokaknak nem is olvasni való. Nekem az. És mivel random kinyitásnál erre a részre találtunk rá, úgy gondoltam megosztom mindenkivel.    


Hogyan viselkedjünk és beszéljünk kívánságainkkal kapcsolatosan

I. Fiam, minden dologban így beszélj:
Uram, amint neked tetszik, úgy legyen.
Uram, ha neked becsületedre válik, legyen ez a te nevedben.
Uram, ha úgy látod, hogy előmenetelemre szolgálna, hasznomra volna,
akkor add, hogy élhessek vele a te dicsőségedre.
De ha tudod, hogy ártana nekem, nem válnék lelkem üdvösségére,
vedd el tőlem ezt a kívánságot.
Mert nem minden kívánság van a Szentlélektől,
még ha az ember tisztának és jónak látja is.
Nehéz igazán eldönteni, vajon a jó lélek, vagy az ellenség
kelti-e benned ezt vagy azt a vágyat,
avagy benned magadban van a forrása.
Sokan csalódtak a végkibontakozáson, akik kezdetben
a jó lélek vezetése alatt érezhették magukat.
Azért mindig istenfélelemben és szívbéli alázatosságban kell kívánni és kérni,
bármi kívánnivaló ötlik is eszedbe, és teljes önmegadással a legmesszebbmenően
énrám kell bíznod mindent.
Azt mondd:
Uram te tudod, hogy jobb, legyen ez vagy az, amint akarod.
Add azt amit akarsz, amennyit akarsz, amikor akarod.
Ahogy tudsz, intézkedj velem jótetszésed szerint,
amint neked leginkább becsületedre válhatik.
Tégy oda engem, ahová akarsz, bánj velem szabadon mindenben,
kezedben vagyok, forgass és hány-vess keresztül kasul.
Íme, szolgád vagyok én, mindenre kész, mert nem magamnak akarok élni,
hanem neked, bárcsak illendő tökéletességgel tehetném. 


Ezzel az imával kívánok mindenkinek BOLDOG ÚJ ÉVET!!.
 

No comments:

Post a Comment