Wednesday, April 8, 2015

Ken Kesey: Száll a kakukk...

Befejeztem a Ken Kesey, Száll a kakukk fészkére című klasszikus könyvét. Hát, mit mondjak? Igazat megvallva nem tudom mit esznek rajta az emberek. Nekem eléggé zavaros volt, és eseménytelen. Persze, ez megint egy olyan olvasmányom volt, amit BKV-n olvastam, és tudjuk akkor hajlamos vagyok nem figyelni annyira. De szerintem nem ezzel magyarázható. Nem lehetett tudni ki-kicsoda, sok volt a szereplő és kevés történetük volt, hogy megismerjük őket.

A történet maga egy pszichiátriai kórházban játszódik, ahová hosszú oldalak bevezetése után megérkezik McMurphy, aki nem akar követni a számára értelmetlen utasításokat a nővérektől. Hamar a kórházi betegek vezérévé válik, a személyzet pedig idegesítőnek találja. Elégedetlenkedik a tv műsort illetően, hajókirándulást szervez, de megismeri a sokk-terápia módszereit is, majd végül ő is lobotómia áldozata lesz.

Nem akarom én lehúzni ezt a könyvet na, de számomra nem az volt, mint amit vártam tőle. Ennek ellenére még ebben is találtam egy valamire való idézetet:
  • Gondold csak meg: minél őrültebb az ember, annál nagyobb lehet a hatalma. Vedd Hitlert. Tébolyban az erő.

No comments:

Post a Comment