Friday, August 8, 2014

Apollónia kisasszony vendégei avagy komplexusos emberek egyhalomban

Kis hétvégi olvasmány volt az Apollónia kisasszony és vendégei. Mivel a könyvet, amit épp olvastam otthon (A könyvtolvaj) sajnáltam vonatozásra és kutya nyalogatásra hazavinni, ezért levettem ezt a régi könyvet a polcról, amit még a régi munkahelyemen vettem egy könyvvásáron. Semmi extra, sőt! Csíkos könyv, Thury Zsuzsától megint. Persze a stílus rögtön felismerhető. Mit mondjak, nem volt egy rakétatudomány elolvasni :).


Kezdem azt gondolni, hogy ez a Thury Zsuzsa csak egyforma könyveket tud írni, ahol legalább egy-két szereplőnek kisebbségi komplexusa van, de már annyira, hogy legszívesebben megrázogatnád. Jelen esetben az anyukának, aki özvegyasszonyként a  4 gyerekét viszi Balatonra nyaralni, és aki azt hiszi a gyerekei nem szeretik, nem tud velük kapcsolatot teremteni, és hogy ő egy kis elesett nyuszika. A gyerekinek mindnek érdekes jellemvonásai voltak (mit ne mondjak volt kitől örökölni). Egyik kapzsi gonosz, a másik rossz, a harmadik nyurga és csak rosszat gondolt magáról és még sorolhatnám. A könyv lényege végülis az volt, hogy Balatonon a gyerekek összebarátkoznak a helyi Jose Armandoval, aki jelen esetben a földeslegényember, aki nem máshol mint Dániaban (!!) sajátította el a gazdálkodás művészetét, és aki természetesen a könyv végén beleszeretet az anyukába. Ennyi.


Mint mondtam egy semmi kis könyv, olyan anyukámnak ajánlanám, de szerintem ezen még ő is unatkozna :). Alapjában véve eddig az volt a véleményem, hogy a régi csíkos könyvek jobbak mint pettyesek, hát ez nem volt az. Úgy látszik nem lehet e szerint megítélni őket. Még biztos lesz egy pár amit elolvasok, úgyhogy meglátjuk.

No comments:

Post a Comment