Sunday, August 31, 2014

A hónap amikor hallgattam a víz illatát - augusztus

Amikor az Alexandra elkezdte júliusban a nyári akcióját, pont nem találtam semmit, amin úgy megakadt volna a szemem a boltban. Mivel az akciós újságuk késett, én pedig elutaztam, egészen augusztusig tartott, amíg az első akciós könyvet megvettem. Vagyis inkább rögtön 4-et J. Onnantól kezdve mindössze 1 hetembe tellett, hogy ez a darabszám 10-re emelkedjen.

Az első körben 4 könyvet vettem, a Mamut Alexandrájában:

Aldous Huxley: Szép új világ – már egy ideje el akarom olvasni, így hát itt volt az ideje, hogy megvegyem.
Regényes úti célok – juuujj, ez nagyon jó! Olyan úti könyv, ami irodalmi helyekre navigál, írók és költők lakhelyeivel, emlékházaival, kedvenc mulatóikkal, világirodalomból és magyar irodalomból egyaránt.
Jorge Bucay: Nyitott szemmel szerteni  - hát az íróról épp az aktuális Könyvjelző magazinban olvastam, és amikor megláttam, hogy ez a könyve akcióban van, megvettem. Valószínűleg csak olyan bele-beleolvasó olvasmány lesz, de nem baj.
Lev Tolsztoj: Kreutzer-szonáta & Szofja Tolsztaja: Ki a bűnös? – Fúú, ez már nagyon régen a listámon van, amióta megvettem a Tolsztojné életét (mondjuk még mindig nem olvastam el).

Másodszor a Károly körúti Alexandrában bámészkodtam, de csak ezt a kettőt találtam ott:

F. Scott Fitzgerald: Az utolsó cézár – Hát ezt azért vettem meg, mert a tesóm megvette előttem egy héttel, és pozitívan vélekedett az első 50 oldaláról, amíg kb. eljutott J
Virginia Woolf: Mrs. Dolloway – Talán azért, mert ez az egyik legjelentősebb műve Woolf-nak, sokat idéznek ebből.
A következő kettőt a Nyugati Alexandrában zsákmányoltam:

Vámos Miklós: New York-Budapest metró – Fúú, ezt is meg akartam venni, az utolsó Könyvfesztivál óta. Milyen jó, hogy a régi kiadása leértékelésre került J.
Szilágyi Gyula: Nincs kilincs – Na, hát ezt nem is tudom.. Barátnőmmel voltam, aki felfedezte, és én is vettem belőle egyet. Valami pszichopatáról, vagy pszichiátriáról szól. 200Ft.
 

 Még kettő az Andrássy útról is J:


Jeffrey Meyers: A szenvedélytől a széthullásig – Húú ez nagyon jó. Illetve, most hogy már bele-bele olvasgatok, annyira nem kéne részletezni néhány író perverzitását, de hát ez van. Kicsit hasonlít a HVG-s „híres szerzők titkos élete”-hez.
Robert James Waller: Költői esszék – ezt csak megláttam, elolvastam, és mivel ez is csak pár száz forint volt, megvettem.

Visszatértem még a Mamutba később, és nem üres kézzel jöttem ki:

Alexandre Dumas: A fekete tulipán – erről sem tudok még sokat, de remélem jó lesz.


Még ez a hónapom egy kis régiség vásárlással zárult, véletlenségből találtam ezt a használt könyv vásárt, egy fesztivál alkalmával. 3 könyvet vettem, Kertész Erzsébettől a Jenny, Laura, Tussy című könyvet, amit már anno könyvtárból olvastam, és úgy emlékszem jó volt. A másik kettő az 2 Zola könyv (szerintem sosem voltak olvasva) a Hajsza, és a Mouret abbé vétke.

Hát erre a hónapra ennyi. Szerintem pont elég J.

No comments:

Post a Comment