Monday, December 30, 2013

Miért ne?

Vége ennek az évnek végre, és mondhatom, hogy főként a könyvek segítségével vészeltem túl ezt a szörnyű évet. De persze ez a blog nem arról szól, hogy velem mi van, úgyhogy ez nem téma. Ahogy nézem a könyvlistámat tavalyról, próbálok rájönni, milyen könyveket is nevezzek meg az új évre, amelyeket megpróbálok elolvasni.

Ezen az éven összesen 15 könyvet olvastam el teljesen, 2 van folyamatban (amiből ugye, a Márai – Az igazi; Judit és az utóhangból, már Az igazit elolvastam). A 15-ből, általában mind magyarul volt, 4 volt angol és 1 szlovák nyelvű könyv.


Jó lenne olyan könyveket is felvenni a listámra, amiket már olvastam, csak akkoriban nem írtam még róluk blogot, hogy meglegyen azokról is a véleményem. Persze az összes könyvet, amit életemben elolvastam, nem fogom újraolvasni, de azért van néhány a polcomon, amit biztosan. Kezdeném például Paul Auster – Oracle Night cmű könyvével, amit a Stephen King 11/22/63 könyvében gondolt párhuzam miatt szeretném elemezni. Még King-től ezt a könyvet nem olvastam el, de tartalmából ítélve, engem nagyon emlékeztetet arra a részre Auster könyvéből, amire már akkor felfigyeltem (2007-ben olvastam), mert tetszett a történet. Ami körülbelül egy könyv egy könyvön belül… de részletekbe most inkább nem akarok belemenni. Tehát ezzel 2 könyv biztos helye meg is van a listámon, habár a Kingest, már erről az évről fogom húzni.

Ahogy még nézegetem az itthoni polcomat, talán egy magyar könyv is helyet kaphatna a listámon. Sőt! Már pár hete elővettem anyukám régi maszatos könyvét Thury Zsuzsa – Angéla címűt. Akkor az akár fel is kerülhet. Magyar könyveket nem nagyon vásárolok, de az éven megvettem a Légy jó mindhaláligot, és a Kincskereső Kisködmön is megvan. Amivel pedig még szintén már egy ideje szemezek, az az Édes Anna. Ezt akkor még meg is kéne vennem. Hűha, na akkor örülök, ha ezek közül, legalább egyet sikerül elolvasnom.

Nézegetem a beszerzett könyvem listáját, de a legtöbb felett csak elsiklok, mert valahogy annyira nem érdekelnek. Egy Fitzgeraldod azért elolvasok, szerintem a Szépek és átkozottak-at, ami az első Fitzgerald könyvem lesz magyarul. Pedig pont a Szépek és átkozottakat akartam megvenni angolul, mert anno olcsóbban jött volna ki, amíg az Alexandra nem gondolt egyet és le nem árazta.

Fúú, meghát amióta megnéztem A bura alatt sorozatot, és olvasgattam, hogy a könyv mégjobb, azt is be szeretném szerezni, és elolvasni. Hiszen sokak a Végítélethez hasonlították, ami számomra a King könyvek egyik kedvence.

1. Stephen King: 11/22/63
2. Paul Auster: Oracle night
3. Thury Zsuzsa: Angéla
4. F. Scott Fitzgerald: Szépek és átkozottak
5. David Leavitt: Az indiai hivatalnok
6. Steinbeck: Egerek és emberek

Amit még mindenképp elhatároztam, az az, hogy 2014-ben kevesebb könyvet veszek. Mondjuk az éven is a könyveim 80%-a mind akciós volt (általában 1000Ft alatt). Persze vettem pár egész árasat is meg párat kevesebb leárazásban. A klasszikusaimból már nem sok hiányzik, azokra azért nehezebb akciókat kifogni (akkor már inkább angolul olcsóbbak), de hát azért a 3 könyv/hónap átlag ne legyen rendszer :)

A könyvek közül, amit az éven olvastam, talán az Egy csodálatos elme, az East of Eden és az 1984 tetszett a legjobban. Mindhárom érdekes, nem túl könnyű olvasmány volt, sok elgondolkodtató információval.


No comments:

Post a Comment