Saturday, October 31, 2015

"Bittersweet October. The mellow, messy, leaf-kicking, perfect pause between the opposing miseries of summer and winter." (Carol Bishop Hipps)

Októberben – mivel szinte sosem voltam otthon – főleg angol nyelvű könyvekkel gazdagodtam. Mivel már szeptember végén/október elején kint voltam Prágában, nem tehettem meg, hogy ne vegyek valamilyen könyvet a repülőtéren. Igaz, ott általában híresebb és újabb könyvek vannak, amiket én csak kisebb mennyiségben preferálok, de néha az is kell. Így vettem meg Coelho-tól az Adultery-t (ezt már rég meg akartam, de eddig csak olyan nagyon nagy könyvformában láttam, óriási betűkkel és sorközökkel, most viszont már azt a tipikus kis verziót találtam meg). A második könyv kiválasztása már nem ment ilyen egyszerően, nagy dilemmában voltam, mivel 2, film-adaptációs könyv között őrlődtem. Végül a Dressmaker-re esett a választásom, így a Room-ot ott kellett hagynom, azzal, hogy majd akkor legközelebb megveszem. Miután még kolléganőmnek is ajánlottam egy megfelelő könyvet rájöttem, hogy legszívesebben azt is megvenném.


A következő hetet Párizsban töltöttem, vagyis inkább hoszzú hétvégét, ahonnét ismét 2 könyvvel gazdagabban tértem haza (erről pár napja külön írtam, úgyhogy akit bővebben érdekel, az keresse viszza, kérem :)). Természetesen mi mást vehettem volna, mint Zola-kat, a The dream-et és a The Flood-ot. Amikor már azt hittem, nem találok olyasmit, ami még nincs meg, találtam rá ezekre, így normál ártól drágább létük sem tartott vissza attól, hogy megvegyem őket.

Az utolsó könyvet megint Prágában vettem. És annak ellenére, hogy a Roomot akartam, végül ezt a Techbitch-et vettem meg. Ez volt az, amit megkedveltem, miután beajánlottam a kolléganőmnek, így nekem is kellett :). 

7 comments:

  1. Annyira jó, hogy van még olyan könyves blogger akik a régi, klasszikus irodalmat többre értékelik mint a friss megjelenésű, új könyveket. A könyves blogok 99%-án ugyanazokba az új - de valljuk be tucatkönyvekről - lehet olvasni, és felüdülés látni, hogy van, aki számára még érték a szépirodalom. Azért szeretlek nagyon olvasni, mert te kivétel vagy a nagy átlag alól, mert annyira unalmas már, hogy mindenki csak az új könyvekre vadászik, nem számít, mennyire rossz. És sajnos a szépirodalom és kihalóban van, most a "és ha nem olvasok szépirodalmat? nyíltan felvállalom, a ponyva is ugyanolyan értékes" hozzállás a menő, de nekem ettől már felfordul a gyomrom. Mindenhol csak fantasy, na meg ya (azt sem tudom, ezek mit jelentenek) könyvekről lehet olvasni, meg kreálnak olyan nemlétező fogalmakat, mint realisztikus... Száz szónak is egy a vége, csak annyit akartam, hogy tetszik a blogod, és tetszik, hogy szereted a régit. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hát nem is tudom milyen jól esnek a szavaid! Igen, nem vagyok oda a tucatkönyvekért, és úgy érzem még túl sok klasszikus van, amit el kell olvasnom. Hosszú a listám :).
      Fantasy-t, meg YA-t (young adult) pedig biztos nem fogsz itt találni, mert ugyanaz a véleményem róluk, mint neked. Ami miatt meg sokszor ugyanazt a könyvet látod x számú blogon, az nagyrészben annak is köszönhető, hogy a kiadótól megkapják ingyen, hogy aztán írjanak róla, és népszerűsítsék a könyvet.
      De azért még akad néhány kivétel más blogoknál is, akiket jó olvasni ;)

      Delete
    2. Én nagyon-nagyon örülök, hogy rád találtam, igazi gyöngyszem vagy! Annyira unom már a sok egyformaságot, és oké, hogy a többi blogger is szeret olvasni, de az irodalomhoz semmi közük, de a te blogod igazi eszencia. És tényleg olyan kevesen olvasnak szépirodalmat - bevallom őszintén, én is mostanában kaptam rá - te itt nálad legalább klasszikusokról olvashatok. És annyira utálom, hogy jönnek ezzel "aki lenézi a ponyvát, az sznob" dumával. Azt ugyan nem mondanám, hogy lenézem, de azért valljuk be, értéket a szépirodalom képvisel. Szóval nagyon örülök, hogy a te blogodon ilyen tartalmak vannak. További jó blogolást! :)

      Delete
    3. Hát mégyegeszer köszi, és remélem továbbra is tetszeni fog a tartalom!

      Delete
    4. Abban biztosvagyok, itt mindig találok érdekes olvasnivalót. :) Nagyon boldog karácsonyt kívánok! :))

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete