Thursday, October 31, 2013

“I'm so glad I live in a world where there are Octobers.”

Ezzel az idézettel kezdtem, lehet sokan tudjátok, L.M. Montgomery Anna a zöld oromból (Anne of Green Gables) könyvéből való. És mit is mondjak? Egyetértek. Persze nem csak ezért, mert októberben szülinapom van, de azok közül az emberek közül való vagyok, akik talán jobban szeretik a hideg hónapokat mint a meleget. Vagyis inkább úgy mondom ugyanúgy. Kár ismételnem magam, mert akik ismernek tudják, hogy mennyire szeretem ezt a szeptembertől decemberig időszakot. Hiába. Nincs mit rajta ragozni. Mindig szerettem. És ahogy nemrég még valami rábukkantam:

“Don't you love New York in the fall? It makes me want to buy school supplies. I would send you a bouquet of newly sharpened pencils if I knew your name and address.” 

Hát így. Teljesen mélységesen egyetértek. Valahogy pont így érzek én is minden ősszel. Az idézet egyébként a You’ve got mail című filmből való, ami a napokban kissé életmentő volt nekem. Ismertem már régről, de sosem láttam. Most megnéztem.


Na de most térjünk vissza a témához, ami miatt a bejegyzést írtam. Októberben már azt hittem semmi új könyvet nem szerzek. De szülinapomra megkaptam Stephen King 11.22.63 című könyvét. Már jó rég nem olvastam King könyvet, de ezt amióta a tartalmát elolvastam, mindenképp el kellett olvasnom, egy paralel miatt ami egy másik könyvel együtt fut. De erről bővebben, majd ha elolvastam ezt is.


A másik a Légy jó mindhalálig. Csak mert szeretem. És még nem volt meg. És erről csak pozitív emlékeim vannak régről. A Kossuth kiadó adja ki most 2 hetente Móricz műveit. Pont jó hogy ezt észrevettem az élelmiszerüzletben. És pont jó hogy még mindig tudok érte ebédjeggyel fizetni.

No comments:

Post a Comment