Saturday, September 28, 2013

Becsengettek

Már azt hittem nem veszek több könyvet, nyáron a kiárusításon eleget vettem, plusz a lakás miatt már nem akartam többet költekezni. De hát bementem az Alexandrába és még mindig ott volt az a sok leakciózott könyv. Sokat szerintem, még csak most láttam meg, hogy már kevesebb lett belőlük. A lényeg az, hogy megint 4 könyvvel jöttem haza. És mi sem bizonyítja jobban, hogy erre nem voltam felkészülve mint az, hogy még táska sem volt nálam. Így, kénytelen voltam venni az ő táskájukból, ami sajnos 4 könyvet már nem bír el, főleg ha az egyik a Holt lelkek. Sikerült is ezt megtapasztalnom, amikor ballagtam a busz felé és a táska füle leszakadt.


És ami újdonság, most kivételesen a Holt lelkeken kívül nem vettem más klasszikus könyvet. A másik három, valami miatt megfogott a tartalma. És mivel az ár nem volt probléma, mivel mind 1000Ft alatt volt. Így adok nekik még egy esélyt, és meglátjuk. Természetesen, azért még mindig egy bizonyos kategóriájú könyveket vettem. De majd a beszámolóimnál róluk, kiderül.

Persze még ennyi sem volt elég, hogy a hónapot lezárjam, már pár nap múlva beugrottam egy másik Alexandrába is, hogy még egyszer szétnézek. Ott találtam ezt a kincset végül, amit alig várom hogy elolvashassak. Egy matematikusról szól. Végül múlt héten Prágából is egy plusz könyvvel jöttem vissza, mert még marad néhány koronám. Így Robinson Crusoe-ra esett a választásom.

Gogol: Holt lelkek
Ford Madox Ford: A jó katona
Emily Arsenault: Az eltört teáspohár
Anhua Gao: A mennyek küszöbéig
David Leavitt: Az indiai hivatalnok
Daniel Defoe: Robinson Crusoe


Mindegyik könyvnek megvan a maga oka, ami miatt megvettem végül, mégha nem is klasszikusok. Egyik sem lesz az a könnyű olvasmány, azért remélem, és mint már mondtam, az egyes beszámolókban, majd érvelek mi miatt is döntöttem mellettük olvasatlanul is. 

No comments:

Post a Comment